Acasă » Media » Știri din mediul academic, 8 iunie

Știri din mediul academic, 8 iunie

postat în: Media 0
0
(0)

UK: „Lifting Lives” – reformă educațională completă

Premierul britanic Sir Keir Starmer a lansat programul „Lifting Lives” pentru a combate sărăcia infantilă și inegalitatea în școli. Măsurile cheie includ eliminarea plafonului pentru alocații copiilor, reînființarea a 1.400 de centre Sure Start, distribuirea de tutor AI fiecărui elev și acces la internet, precum și consolidarea serviciilor de sănătate mintală în școli. De asemenea, se introduce un Bacalaureat Tehnic și o garanție pentru educație/training post-18 ani. Bugetele pentru cluburi de tineret și infrastructură comunitară sunt susținute de parteneriate cu cluburi de fotbal. Până în 2029, ținta este reanimarea „escalatorului social”, prin reducerea decalajelor educaționale și creșterea coeziunii sociale.

India/Maharashtra: evaluare holistică în școli

Statul Maharashtra introduce, de anul școlar viitor, o evaluare 360°, implicând profesori, părinți și colegi, conform NEP 2020. Evaluarea cuprinde rapoarte de progres, instrumente AI, susținere extracurriculară și flexibilitate subiectivă. În perioada 2–15 iunie, formarea cadrelor didactice va sprijini implementarea sistemului. Obiectivul este evaluarea completă a elevilor, reducerea stresului examenelor și introducerea sistemelor informatice de urmărire a progresului de la clasa I la XII.

SUA: tăieri bugetare și atacuri asupra libertății academice

Articol din WP avertizează asupra reducerilor bugetare dure pentru institute de top precum Johns Hopkins (–800 mil. USD) și Harvard (–2,6 mld. USD), plus restricții proeminent politice asupra DEI și imigrației. Efectele sunt angajări blocate, instabilitate instituțională și exod de talente internaționale. Se compară cu Revoluția Culturală chineză, subliniind pericolele pe termen lung pentru inovație, medicinală, lider global și pierderi economice estimate la 8,2 trilioane USD în valoarea vieții.

Texas+alte state SUA: control politic asupra curricula

Legislația din Texas, în așteptare de semnătură, permite consiliilor universitare să respingă sau modifica cursuri, să influențeze consiliile profesionale și să elimine programe cu puțini studenți. Include un ombudsman care să investigheze DEI. Acțiuni similare se desfășoară în Florida și Ohio. Criticii susțin că sunt politici politice prin care se erodează autonomia academică și gândirea critică.

Marea Britanie: vulnerabilitatea universităților populiste

În angajament împotriva sancțiunilor federale SUA și atacurilor prezidențiale, universitățile britanice se află sub presiune: costuri mari, lipsa libertății de exprimare și autorestricții sunt scuze folosite de populism. Partidele de reformă propun diplome mai scurte și ieftine, plafonări și tăieri bugetare pentru instituții care „suprimă libera exprimare”.

Educație internațională: ascensiunea centrelor emergente

Instituții tradiționale, conduse de SUA, pierd teren din cauza restricțiilor de viză, imigrării și costurilor ridicate. Crizele și atacurile asupra DEI, promovate de Trump, accelerează redirecționarea studenților către universități din alte țări, altele decât cele tradiționale.

SUA–Pittsburgh: impact local al reducerilor

În regiunea Pittsburgh, universități precum CMU pierd granturi NIH în valoare de 163 milioane USD. Rezultate: înghețuri de angajări, revizuiri ale admiterilor și riscuri economice semnificative. Liderii universitari avertizează că aceste măsuri afectează echitatea educațională, libertatea academică și capacitatea de inovare regională.

Europa rivalizează SUA: fond „Choose Europe”

Comisia Europeană (von der Leyen) lansează inițiativa „Choose Europe” cu 566 mil. USD pentru atragerea cercetătorilor americani: burse generoase, contracte lungi, bonus relocare. Măsura vine ca răspuns la tăierile de fonduri în SUA și avertizează asupra exodului de talente. Obiectiv: consolidarea UE ca hub global pentru știință.

Opinie SUA: atacuri politice asupra învățământului superior

Editorialele din Washington Post, NYT, WSJ, Guardian reflectă polarizarea intensă asupra politicilor educației în SUA: NYT avertizează asupra bugetelor reduse și libertății academice, WSJ susține deciziile militare, Guardian critică atitudinea fluctuantă față de Ucraina. Boston Globe denunță abuzurile în drepturile constituționale ale activiștilor.

SUA: „brain drain” academic

Scăderile de bugete și climatul ostil învățământului american emoționează studenți, cadre și cercetători, unii migrează către Canada, Australia sau Franța (ex. Aix‑Marseille). Fenomenul de migrare este deja real, cu peste 50 de cercetători americani aplicând doar la Aix‑Marseille.

Votează!

Rating mediu 0 / 5. Valoare vot: 0

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *